من و دو تا چرخ

من و دو تا چرخ

در مورد دوچرخه بیشتر بدانیم
من و دو تا چرخ

من و دو تا چرخ

در مورد دوچرخه بیشتر بدانیم

دوچرخه ویوا (Viva)

یکی از پرفروش ترین برندهای دوچرخه در ایران، برند ویوا (Viva) است که مهمترین دلیل آن قیمت پایین محصولات آن می باشد. شرکت ویوا در سال 1992 میلادی در چین تاسیس شد. با بررسی وب سایت این شرکت، به نکات جالبی دست خواهید یافت که مهمترین آن تعداد معدود دوچرخه های کوهستان (Cross-Country) است که براساس محصولات ارائه شده در سایت رسمی این شرکت تنها 6 مدل که هرکدام نیز خود دارای آپشن هایی است که تعداد کل این مدل ها همراه با آپشن های گوناگونش برای دوچرخه های کوهستان 13 نوع است که در ادامه این محصولات معرفی می شوند.

دوچرخه های کوهستان هاردتیل که در وب سایت رسمی این شرکت ارائه شده اند بدین شرح می باشند:

1.  Chase  1.0 

بدنه آلومینیوم، سایز 26، تجهیزات آن کاملا آماتور و از رده های پایین کیفی برخوردار است.

2.  Chase 2.0

بدنه آلومینیوم، سایز 26، تجهیزات آن کاملا آماتور و از رده های پایین کیفی برخوردار است.

3. Chase 3.0

بدنه آلومینیوم، سایز 26، تجهیزات آن در سطح نیمه حرفه ای است.

4. Chase 4.0

بدنه آلومینیوم، سایز 26، تجهیزات آن در سطح نیمه حرفه ای است.

5. Chase 5.0

بدنه آلومینیوم، سایز 26، تجهیزات آن در سطح نیمه حرفه ای است.

6.  Crossing 1.0

بدنه آلومینیوم، سایز 26، تجهیزات آن در سطح نیمه حرفه ای است.

7.  Crossing 2.0

بدنه آلومینیوم، سایز 26، تجهیزات آن در سطح نیمه حرفه ای است.

8.  DM570

بدنه آلومینیوم، سایز 26، تجهیزات آن در سطح نیمه حرفه ای است.

9.  Fly 1.0

بدنه آلومینیوم، سایز 26، تجهیزات آن در سطح  حرفه ای است.

10.  Fly 2.0

بدنه آلومینیوم، سایز 27.5، تجهیزات آن در سطح  حرفه ای است.

11.  Speed 2.0

بدنه کربن، سایز 26، تجهیزات آن در سطح کاملا حرفه ای است.

12. Speed 3.0

بدنه کربن، سایز  27.5، تجهیزات آن در سطح کاملا حرفه ای است.

13.  SLX200

بدنه آلومینیوم، سایز 29، تجهیزات آن در سطح کاملا حرفه ای است.

همانطور که قابل مشاهده است محصولات این شرکت براساس توالی قابل مشاهده در بالا، ابتدا در سطحی آماتور و انتهای آن سعی شده است تا محصولات کاملا حرفه ای برای دوچرخه سواران این رشته تولید نماید. محصولات این شرکت دارای شهرت یا کیفیت بسیار بالایی نیستند و جزو برندهای مشهور که طرفداران بسیاری در بین دوچرخه سواران حرفه ای  داشته باشند محسوب نمی شود و تنها از این باب مورد بررسی قرار گرفت که طرفداران بسیاری در ایران دارد که مهمترین عامل آن نیز قیمت است حال آن که در بازار ایران محصولات منتسب به این برند دیده می شود که در وب سایت رسمی این شرکت وجود ندارد لذا این شبهه می تواند به وجود آید که شرکت یا شرکت هایی به صورت غیرمجاز اقدام به تولید دوچرخه با این برند کرده اند و شاخص های استاندارد این محصولات تقلبی نیز نامشخص خواهد بود لذا توصیه می شوداگر قصد خرید دوچرخه های این برند را در ایران دارید هوشیار باشید.

نظرات 85 + ارسال نظر
Sobhan جمعه 28 مرداد 1401 ساعت 11:41

سلام
من میخوام دوچرخه بخرم به نظرتون ویوا بخرم یا اورلورد
ممنونم جواب بدید

فکر می کنم بیشتر به قطعات اهمیت بدید بهتر باشه

روزبه پنج‌شنبه 27 مرداد 1401 ساعت 20:09

سلام ببخشید یک دوچرخه ویوا مدل revel خریدم سبکه و دوشاخ زوم . شانژمان شیمانو آسرا.طبق عوض کن تورنی.دسته دنده شیمانو هست و فقط آرم شیمانو و شماره سریال روی تنه حک شده و چیز دیگه ننوشته میخواستم ببینم اصل هست؟ و با قیمت ۶ تومن دست دو تمیز ضرر نکردم برای خریدش؟

محمد پنج‌شنبه 23 تیر 1401 ساعت 01:30

سلام . من یه دوچرخه viva مدل revel دارم . نمیتونم این مدل رو تو اینترنت پیدا کنم اما همه قطعات shimano هست حتی روی بدنه هم حک شده shimano . میخواستم ببینم خوبه یا نه ؟تقلبی نیست ؟

نباید مشکلی داشته باشه

علیرضا جمعه 19 فروردین 1401 ساعت 20:59

سلام من برای پسرم میخوام دوچرخه سایز ۲۴ ویوا بخرم چه مدلی را شما پیشنهاد میکنید

حبیب جمعه 6 اسفند 1400 ساعت 22:12

سلام میخواستم یه دوچرخه 26 ویوا race تمام آلومینیوم و همه قطعات فابریک ،ساخت تایوان هم هست (رو بدنه هک شده) بخرم آیا با قیمت ۵ میلیون و سیصد خوبه؟میشه راهنمایی کنید
ممنون میشم جواب بدید

سلام من یک دوچرخه ویوا آیودی کراس کانتری سایز ۲۴ دارم میشه بگید قیمت این دوچرخه الان چقدره؟!
هرچقدر میگردم قیمتش رو پیدا نمی‌کنم

آرش مرادی شنبه 23 بهمن 1400 ساعت 20:07

سلام من میخواستم یه دوچرخه ویلر با لوازم حرفه ای بخرم مارکش معتبر است آیا ممنون میشم اگه جواب بدید

ممد دوشنبه 21 تیر 1400 ساعت 14:18

داره واقعا

سهیل جمعه 14 خرداد 1400 ساعت 23:14

سلام اگه جوابمو بدین ممنون میشم میخوام دوچرخه ژیتان مدل کواد ۲۰بخرم
دوچرخه خوبیه ممنون

ایمیلتون رو برای من بفرستین چشم بررسی می کنم.

ابوالفضل چهارشنبه 5 خرداد 1400 ساعت 00:06

علی جان اگر در سایت نیست تقلبیه واگر هست خوبه

علی آقا رو نمی شناسم اما امیدوارم که افتخار آشنایی با ایشون رو داشته باشم

امیرحسین دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 ساعت 19:46

سلام من یک دوچرخه viva paolo دارم . الان قیمت نو این دوچرخه چند هست؟ و ایا دوچرخه خوبی هست؟ لطفا تو رو خدا جواب بدید.

دوچرخه خوبیه

محمد پنج‌شنبه 16 اردیبهشت 1400 ساعت 19:31 http://Sjjdjdjdjd

سلام یک دوچرخه ویوا وولون میخوام بخرم آیا خوب است یا بد

مشخصات دوچرخه؟

سهیل سه‌شنبه 19 اسفند 1399 ساعت 02:38

واقعا یکی از میان ردهاش access viva که الان فک کنم ۸۵۰۰ اینا باشه ولی واقعا نسبت به قیمت تو این بازار عجییییییییب وگرون بهترینه البته اگه کل لوازم فابرسک و اصلی باشه نه....
موافقید؟؟؟؟

کاملا

سینا شنبه 2 اسفند 1399 ساعت 10:04

من‌یک‌دوچرخه‌ویواv30دارم۲۴دنده
ترمزدیسکی ‌ ‌ ‌ ‌ دوچرخه‌خوبیه‌یانه
اصل‌است‌یا‌تقلبی

باید خوب باشه

سلام می‌خوام دوچرخه ۱.۰FLY بخرم برای استفاده حرفه ای خوبه؟

نمی دونم محصول اصلی اصلا تو بازار هست؟ اما اگر هم باشه به دلیل اینکه وارداتی هست قیمت بالایی خواهد داشت.

سلام دوچرخه ویوا FLY تجهیزات کاملا حرفه ای می‌خوام بخرم برای استفاده حرفه ای آیا خوبه یا برای کوهستان

این مدل ویوا دوچرخه ای با تجهیزات حرفه ای هست اما صرفا واسه کراس کانتری نه دانهیل

محمد مهدی شنبه 11 بهمن 1399 ساعت 09:02

دوچرخه جینات دارین فکر کنم جیتان باشه خوبه ؟؟

دوچرخه ژیتان جزو برندهای خوب محسوب میشه

علی حسام چهارشنبه 2 مهر 1399 ساعت 18:56

سلام من یدونه دوچرخه ویوا الماس خوبه یا نه

عالیه

سینا یکشنبه 30 شهریور 1399 ساعت 21:33

اگه از دوچرخت راضی باشی پس یعنی بهترین دوچرخست هر چقدر پول بدی همون قدر آش میخوری بستگی داره دوچرختو چند گرفتی مدلش چیه
یعنی قیمت و کیفیت بهترین دوچرخه ی ویوا هم مدل بلیز هستش البتع لاستیک درشت هاش فابریک خودش نیستن باید ریز کندا باشه

PENDAR سه‌شنبه 18 شهریور 1399 ساعت 16:50

سلام من دوچرخه ی POWER دارم آیا دو چرخه ی خوبی است؟؟

تروخدا جواب بدید

واقعا خوبه

علیرضا یکشنبه 19 مرداد 1399 ساعت 14:42 http://ebike.blogsky.com

سلام من دوچرخه ویوا اکسیژن سایز 26 دارم.میخواستم ببینم خوبه یانه؟

حتما خوبه

محمد مهدی شاهباز پنج‌شنبه 2 مرداد 1399 ساعت 13:09

من دوچرخه ویوا منچستر دارم خوبه یا بده

محمد مهدی شاهباز پنج‌شنبه 2 مرداد 1399 ساعت 13:04

من دوچرخه ویوا منچستر دارم خوبه یا بده

دانیال دوشنبه 30 تیر 1399 ساعت 19:10

اقا چرخ ویواace قیمتش چنه اصلا دوچرخه خوبیه ممنون اگه بگین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

محمد سه‌شنبه 17 تیر 1399 ساعت 16:23

سلام من دوچرخه ویوا الماس دارم میشه بگید چجوریه

saleh یکشنبه 15 تیر 1399 ساعت 12:16

دوچرخه ویوا توربو ولف خوبه

حتما

پارسا جمعه 13 تیر 1399 ساعت 15:10

سلام من دوچرخه ی ویوا جگوار دارم واقعاً آلیه فقط من چهار سال پیش گرفتم 4میلیون اما الان قیمت کردم 20میلیون شده ولی حتماً بخرید

علی چهارشنبه 4 تیر 1399 ساعت 14:00

سلام دوچرخه ویوا مدل nordic خوبه؟

ایوب جمعه 30 خرداد 1399 ساعت 14:46

سلام از کجا بفهمیم دوچرخه ویوا اصله

ویوا اصل تو ایران نیست همه تولید داخل هستن

سینا چهارشنبه 7 خرداد 1399 ساعت 22:10

سلام ببخشید دوچرخه ویوا مدل شکاری وجود دارد

منظورت ویوا هانتر هست؟

محمد خسروی چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 ساعت 17:51 https://nicebike.blogsky.com

سلام من میخام یه دوچرخه viva messi دارم ایا دوچرخه خوبی است یا نه؟

بسیار خوب

امیر محمد شنبه 27 اردیبهشت 1399 ساعت 01:08

ایا دوچرخه ویوا مدل هرمس خوبه

حتما خوبه

محمد۱۲ ساله دوشنبه 11 فروردین 1399 ساعت 20:30

چجور بدون پول میشه دوچرخه خرید. لطفا راهنمایی کنید

شرکت هایی هستن که اجاره میدن

BEHZAD VAHIDIRAD یکشنبه 3 فروردین 1399 ساعت 05:21

ویوا ساخت تایوان ه نه چین
رو دوچرخه من حک شده مدین تایوان

دوست عزیز آدرس زیر سایت شرکت Viva می باشد می تونید خودتون مراجعه کنید و ببینید
http://www.viva-bicycle.com/about.htm

BEHZAD VAHIDIRAD یکشنبه 3 فروردین 1399 ساعت 05:18

ویوا بهترینه بی برو برگرد
من چند تا دوچرخه داشتم ولی یه ویوا آئودی دارم واقعا حرف نداره

ابراهیم سه‌شنبه 22 بهمن 1398 ساعت 21:15

سلام من بوشهر هستم می خواستم دو چرخه ویوا برای پسرم بخرم میشه راهنمایی کنید که از کجا وچه طوری خرید کنم
۰۹۱۲۲۹۴۰۱۰۷

نامه ای به پست الکترونیک شما ارسال گردید

علی شنبه 28 دی 1398 ساعت 18:43

سلام میخاستم بدونم شماره بده دوچرخه vivaکجای بدنه قرارداره

Sina شنبه 28 دی 1398 ساعت 15:45

سلام ارتا جان دوچرخه خیلی خوبی داری همچنین در سطح کاملا حرفه ای است

Amin یکشنبه 1 دی 1398 ساعت 09:31

من دو چرخه viva از کیش خریدم روش حک شده ساخت تایوان چطوری شما میگین ایران تولید میشه

علیرضا رمضانی جمعه 3 آبان 1398 ساعت 13:42

سلام من میخوام یه دوچرخه ویوا بخرم ازکارخانه قیمت درکارخانه چنده

نمی دونم

علی اصغر حبیبی شنبه 9 شهریور 1398 ساعت 18:23

سلام من یک دوچرخه ویوا concord به شماره ی v17a22299 nhvl حرفه ای است یا نه و چرخ خوبی است یا نه

علی شنبه 12 مرداد 1398 ساعت 16:34

سلام من دوچرخه ویوا المنت خریدم آیا بنظرتون دوچرخه ی خوبیه؟؟؟؟

علی سه‌شنبه 18 تیر 1398 ساعت 15:36

قیمت چنده اخرین تصویر

ارتا دوشنبه 27 خرداد 1398 ساعت 00:00

سلام من یه دوچرخه ویوا تراول دارم که در جلوش حکاکی شده made in taiwanودر بدنه حکاکی شده shimano ایا دوچرخه من خوب است

پریا صحاف زاده دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 ساعت 13:35

برای پسرم ک ۱۱ سالشه و برای دخترم ک ۸ سالشه دوچرخه خوب میخوام لطفا راهنماییم کنین ممنونم

david پنج‌شنبه 19 اردیبهشت 1398 ساعت 01:08

سلام قیمت ویوا ۲۶ مدل اسکات چقدره

محمدرضا پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1398 ساعت 09:54 http://1275075304

دست خوش واقعا دست خوش اصلا

Mahboob شنبه 31 فروردین 1398 ساعت 12:07

با سلام .مبخواستم بگم که بر خلاف نظر مدیر. مهمترین قسمت دوچرخهبدنه دوچرخست که باید سبک و ومقاوم باشه بقیه قطعات قابل تعویض هستش . هر دوچرخه ای هم که میخرید از سایتش حتما استعلام بگیرید اگه تو سایت نباشه تقلبیه .

Ss سه‌شنبه 27 فروردین 1398 ساعت 01:06

خسته نباشید من قدم ۱۸۸ وزنم ۹۰ ایا دوچرخه ۲۷.۵ با سایز فریم ۱۹ برای من مناسب اسب . مارک فوجی . راستی برای سفر مناسبه ؟؟

سعید شنبه 11 اسفند 1397 ساعت 19:53

نمایندگی. دوچرخه ویوا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد